CRO MANGE
Novi ciklus slika Nikoline Ivezić "Cro mange" inspiriran je specifičnim crtežom japanskih stripova-manga, ali umjesto precrtavanja stereotipa prikazivanja likova specifične frizure i velikih očiju, autorica kroz ženske likove s imenima manga spaja s vlastitim prepoznatljivim likovnim izričajem, kao kontinuiranu kritiku šablona i klišeja koji koji nas svakodnevno okružuju. Tim duhovitim postupkom Nikolina Ivezić nastavlja razvijati vlastitu pomno zacrtanu koncepciju prezentiranja rodnih aspekata suvremena društva kroz ikonografiju pop-kulture i urbanih klubova, stripovske estetike, pin-up plakata i slika od vremena 60-ih godina, do današnjih reklama u ženskim časopisima, magazinima "za muškarce" i tretmanu ženskog tijela na jumbo plakatima. No, umjesto prikaza žena bez lica, koji je do sada bio gotovo nezaobilazan dio Nikolinine estetike, promatrač će brzo shvatiti kako s umetanjem manga šablone očiju, nosa i ustiju, ženski likovi-čak i s imenima! – dobivaju vrlo malo na razini novoga identiteta, što samo pojačava i produbljuje problem koji umjetnica želi naglasit: ženske figure naglašenih atributa koje u našoj svijesti postaju trenutačno prepoznatljiv serijski proizvod pop retorike i svojevrstan simbol konzumerskog društva. Bez licemjerno optužujuće, tobože feminističke, kritike svođenja ženskog tijela na objekt koji sve prodaje te rješava sve probleme u društvu gdje su PR agencije glavni kreatori općih smjernica javna mišljenja, umjetnica nudi fino zapakirani model ponašanja i dizanja samosvijesti.
Naime, iako ženski likovi s dječjim manga-licima ironično govore o nedostatku i brisanju identiteta ženske jedinke jer nas sve zajedno, sve više i na svim razinama društva zanima samo tijelo, možda se naša snaga krije upravo u tomu da vlastitu pamet i ciljeve sakrijemo iza dobro njegovanih i upakiranih oblina! Upravo se ta poruka može iščitati s Nikolininih novih slika, jer ona svojim likovima svjesno daje oružje u ruke, kao i u nekim ranijim ciklusima, poput "Housewife Attack!" ne ostavljajući svoje junakinje u pasivno-bespomoćnoj situaciji. Treba uvijek biti svjestan kako su kodovi prikazivanja i tumačenja koje zanimaju Nikolinu Ivezić višestruko suprostavljeni i paralelno umetnuti u radove. Žene na njezinim novim slikama zrače samosvješču i snagom, one nisu potlačene i uvrijeđene svojom pozicijom ili svođenjem na objekt, jer su svjesne da je to zapravo pozicija tzv. Prikrivene moći. Prema agresivnom, superiornom i otvorenom stavu tijela, nema sumnje hoće li iz svoje situacije znati izvući ono što je najbolje za svaku od njih. Jer, u današnjem svijetu, možda je oružje zaista postalo bolji i vjerniji prijatelj ženama od dijamanata.

Iva Korbler, listopad, 2007.